Ekstraklasa rusza z procesem sprzedaży praw mediowych

Read Time:1 Minute, 44 Second

Ekstraklasa przygotowuje się do nowego przetargu na sprzedaż krajowych praw mediowych od sezonu 2023/24. Obejmie on prawa do transmisji rozgrywek Ekstraklasy, ale niewykluczone, że będą oferowane także relacje z meczów Fortuna I Ligi oraz wybrane spotkania piłkarskiej Ekstraligi kobiet. Sprzedażą praw po stronie Ekstraklasy zajmuje się zespół ekspercki zbudowany przez prezesa spółki, Marcina Animuckiego.

W ramach rozpoczynanego procesu sprzedaży, przedstawiciele Ekstraklasy biorą udział w targach Sportel, organizowanych w dniach 5-7 października w Monako. To najważniejsza międzynarodowa impreza w branży biznesu sportowego i praw mediowych. Polska Ekstraklasa jest jedną z  niewielu lig, które  samodzielnie prowadzą sprzedaż praw i mają swoje stoiska na targach Sportel. W analogiczny sposób działają niemiecka Bundesliga czy hiszpańska La Liga.

– W Monako spotykają się ligi z różnych dyscyplin, nadawcy, platformy cyfrowe, firmy technologiczne i dostawcy rozwiązań przeznaczonych do zarządzania treściami sportowymi. Rok temu targi zostały odwołane z powodu pandemii, ale teraz zjechali na nie wszyscy, którzy liczą się w międzynarodowym świecie biznesu sportowego. W trakcie trzech dni odbyliśmy ponad 40 spotkań z zagranicznymi nadawcami i innymi firmami mediowymi. Dyskutowaliśmy o trendach i ważnych zmianach w temacie produkcji, innowacji i praw międzynarodowych. Budujemy obraz tego, czego oczekuje od nas rynek w temacie praw krajowych. Stanie się to podstawą do stworzenia odpowiedniej pakietyzacji – opowiada Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.  

Obecnie krajowe prawa mediowe do rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy posiadają CANAL+ i Telewizja Polska. Ich umowy obejmują jeszcze obecny sezon i następny. Przetarg dotyczący sezonu 2023/24 i kolejnych lat Ekstraklasa chce rozstrzygnąć najpóźniej do końca 2022 r. Na harmonogram prac będą miały wpływ takie czynniki jak konkurencyjność rynku, czy też inne przetargi dotyczące istotnych praw mediowych do wydarzeń sportowych. Zespół mediowy ligowej spółki ma pomysły, jak uatrakcyjnić kontent, który będzie przedmiotem przetargu.

Innym ważnym projektem technologicznym Ekstraklasy jest własna platforma streamingowa, dzięki której kibice za granicą mogą oglądać mecze topowych polskich drużyn na żywo, a w Polsce mają także dostęp do skrótów meczowych. Ekstraklasa.TV została uruchomiona jako jedna z pierwszych tego typu platform w europejskim futbolu, po serwisach OTT UEFA czy hiszpańskiej La Ligi, i jest cały czas rozwijana. 

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Previous post W SuperBet 50 PLN na dobitkę za gola Lukaku i Benzemy w meczu Belgia – Francja
Next post Raport Deloitte “1 Liga finansowa – rok 2020”
0
Would love your thoughts, please comment.x